עמוד:87

› כשמדברים על ... מדברים בדרך כלל על ... › בעבודה נשתמש בכמה מושגים שכדאי להכיר ... › המגמות בארץ ובעולם הן ... › ביישובים אחרים המצב הוא ... וכך הלאה . . 4 שאלת או שאלות החקר מה היו שאלות החקר שבהן התמקדו התלמידים ? מה הייתה ההשערה שלהם בנוגע לתשובה על השאלה / שאלות , טרם המחקר ? כיצד הם חקרו את הנושא ? היגדים לדוגמה שבהם אפשר להשתמש בפרק שאלת החקר : › בעבודה זו ארצה לבדוק / לתאר ... › הבעיה המרכזית שבה תעסוק העבודה / ... שאלת החקר היא ... › התשובה לשאלה הזאת חשובה מפני ש ... › מחקרים מראים ש ... › ההשערה שלנו הייתה ש ... . 5 תיאור כלי החקר כאן התלמידים מסבירים על כלי החקר שבהם השתמשו לצורך העבודה ( תצפיות , ראיונות , שאלונים וכיוצא באלה , ( ומדוע הם בחרו דווקא בכלים אלה . כמו כן , עליהם להסביר איך ביצעו את החקר שלהם . היגדים אפשריים : איסוף המידע נעשה באמצעות ,... בחרנו להשתמש בכלי החקר של ראיונות עם תושבים מפני ש ,... נעזרנו גם במפות שחשפו בפנינו ,... התצפיות אפשרו לנו ל ... . 6 תיאור החקר כאן מספרים בהרחבה על תהליך החקר . למשל , אם התלמידים הכינו סקר , בפרק זה הם יציגו את שאלות הסקר ויסבירו מדוע נבחרו דווקא שאלות אלה . יהיה עליהם לציין למי חולק הסקר , כמה אנשים ענו עליו , האם נבחרו אנשים מסוימים ולמה , ועוד . . 7 תוצאות - ממצאים כאן יתארו התלמידים את תוצאות החקר שלהם . למשל , מה הם ראו בתצפית ? מה היו תוצאות הסקר שלהם ? מה התברר להם בעקבות ראיונות וכדומה . נוסף על התיאור בכתב , ניתן לצרף טבלאות , גרפים , מפות , תמונות וסרטונים . כמו כן , יש לשלב ממצאים מתוך מקורות המידע הכתובים שבהם נעזרו התלמידים . שימו לב שמדובר בתוצאות "יבשות" - תיאור הממצאים . את ניתוח התוצאות מציגים בסעיף הבא - סעיף המסקנות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר