עמוד:80

כל נקודה מייצגת משפחה , ובנוגע לכל נקודה ( כלומר לכל משפחה ) - אפשר לראות את המרחק שלה ממתקני המחזור ( ציר ה-ר ) ואת אחוז האשפה שהיא ממחזרת ( ציר ה-ר . ( מה ניתן להסיק מהגרף ? האם לדעתכם התלמידים גילו שיש קשר בין מחזור ובין המרחק ממתקני המחזור ? נסו לנסח משפט - ככל שהמרחק ממתקני המחזור גדול / קטן , כך אחוז המחזור עולה / יורד . ( מחקו את המיותר . ( מהן המסקנות שאפשר להסיק מהמחקר ? וכאמור - בעניין המסקנות - יש להיזהר בהסקת המסקנות . צריך לזכור שהמסקנות נכונות לסקר הספציפי הזה . אילו היינו מעבירים את השאלון בשכונה אחרת , יכול להיות שהתוצאות היו שונות . מי שלומד קצת יותר סטטיסטיקה יודע להגיד אם המסקנות נכונות גם בנוגע לכלל האוכלוסייה , ולא רק למדגם שעליו נערך המחקר . ארגון המידע במפה פעמים רבות גאוגרפים מציגים את הממצאים שלהם על גבי מפה . אפשר להשתמש בתכנת גוגל מפות או גוגל ארץ ( או בתכנות אחרות , ( כדי להציג את הממצאים בצורה מעניינת ומאירת עיניים . לדוגמה : מפת נגישות עסקים ברחוב עמק רפאים , ירושלים . בירוק : בתי עסק עם נגישות גבוהה לנכים , באדום : בתי עסק עם נגישות נמוכה לנכים , בצהוב : בתי עסק עם נגישות בינונית לנכים . התלמידים חיברו סקר הבודק את רמת הנגישות של בית העסק . בתי העסק דורגו לפי התוצאות , והתלמידים השתמשו במפה כדי להציג את הממצאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר