עמוד:76

שימו לב : בדפים אלה יכולים לכתוב גם תלמידים וסטודנטים שלומדים במוסדות החינוך . לכן , יש לבדוק מי כתב את המידע ואת נכונות המידע . חברות מסחריות - בכתובות האתרים של החברות האלה תמצאו את הסיומת com ( בארצות הברית ) או co ( בארצות אחרות בעולם , כולל ישראל . ( מטרת הפרסום באתרים האלה היא בדרך כלל שיווקית . בדקו אם מטרה זו משפיעה על אופי המידע שמפורסם ! עמותות , ארגונים ואגודות מקצועיות - כתובות אתרים אלה מכילות את הסיומת . org באתרים אלה תוכלו למצוא מידע חשוב ומועיל , אך יש לבדוק אם אין בו עמדה חד-צדדית התומכת במטרות של הארגון . במקרה כזה , יש לחפש מידע נוסף באתרים אחרים , שיכולים להציג עמדה נגדית . אנשים פרטיים - לאתרים של אנשים פרטיים אין סימן מיוחד בכתובת האינטרנט . ייתכן שתמצאו בהם מידע טוב ואמין , אך המידע יכול להיות גם שגוי , מטעה או שקרי לחלוטין ! כדי לוודא שהמידע שמצאתם אכן טוב ואמין , עליכם להשוות אותו למקורות מידע אחרים וטובים שמצאתם . . 4 מי כתב את המידע שאותו אנו קוראים ? בן כמה הוא ? מה הרקע שלו ? מה עוד הוא כתב ? האם יש לו אינטרסים גלויים או סמויים לשכנע אותנו בדבריו ? . 5 מהי המטרה בפרסום המידע ? כאן עלינו לברר : האם מדובר בפרסום המנסה למכור לנו דבר מה ? האם הכותב מנסה לשכנע אותנו לתמוך בעמדותיו ? האם יש כאן עמדה חד-צדדית מכוונת ? . 7 האם המידע מעודכן ? את זאת יש לברר בעיקר אם מחפשים מידע בנושא שחשוב שיהיה המעודכן ביותר . עלינו לחפש את תאריך פרסום המידע או עדכון המידע . ובכל מקרה , כדי להיות בטוחים שהמידע שמצאנו הוא נכון ואמין , כדאי להיעזר בכמה מקורות מידע שונים . פעולה זו נקראת הצלבת מקורות מידע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר