עמוד:51

שיעורי בית : פעילות מס' 2 , 3 , 1 בעמוד . 39 שיעור : 4 הפרטה , היחלשות כוחן של המדינות ( המשך השיעור ) חלק רביעי - הפרטה קוראים את המושג מהספר ( עמוד ( 29 ושואלים את התלמידים – מהן הסיבות לכך שמדינות מפריטות שירותים שונים ? מהם היתרונות בכך ? כדאי לתת דוגמאות להפרטות של חברות שהתלמידים מכירים ( צים , אל-על , כביש , 6 פז נפט , בזק , בנק הדואר , נמלי הים . ( דיון או עבודה בקבוצה : לצד היתרונות של ההפרטה יש ביקורת רבה עליה . התלמידים יסמנו מתוך קטע המידע המובא בספר הלימוד ( עמוד ( 30 משפטים המעידים על יתרונות ההפרטה ומשפטים המעידים על חסרונותיה . ניתן להיעזר בסרטון שבו עורכת דין מסבירה מהי הפרטה ובמה היא פוגעת . חלק חמישי - כוחן של המדינות נחלש קוראים את המידע על ביל גייטס בעמוד , 30 וכן את " העולם במספרים" בצדו הימני של אותו עמוד . שואלים את התלמידים - מהי ההשלכה לכך שאנשים מעטים כל כך מחזיקים בסכומי כסף כה גדולים ובהשפעה ובעצמה כה חזקות ? קוראים ביחד את הסעיף שבעמוד 30 העוסק בכוחן הנחלש של המדינות , מסבירים ונותנים דוגמאות . דיון : מעוררים לחשיבה על יתרון וחיסרון לכל סעיף . לסיכום - האם היחלשות המדינה היא דבר חיובי או שלילי ? אילו יתרונות יש להיחלשות זו ואילו חסרונות ? הגירה רצוי רק להזכיר את הנושא בשני משפטים בלבד , מפני שתהיה הרחבה ביחידה השלישית של הספר . סיכום : בשיעורים האחרונים עסקנו בכלכלה הגלובלית . זהו מצב חדש , כלכלה חדשה , וכמעט שאין מדינה שלא הושפעה מכך : בעולם הגלובלי רוב הפעילות הכלכלית עוברת לידי חברות רב-לאומיות . << בעולם הגלובלי הסחר הבין-לאומי מתרחב . << בעולם הגלובלי מתרחשים שינויים במבנה של התעשיות ובמיקומן . << בעולם הגלובלי תהליכי ההפרטה גוברים וכוחן של המדינות נחלש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר