עמוד:48

פרק ראשון : העולם הופך גלובלי יותר ויותר שיעור : 1 ( עמוד ( 16 פתיחה : גלובליזציה מהי ? שמש רעיונות – כותבים במרכז הלוח את המילה " גלובליזציה" ורושמים את שטף האסוציאציות על הלוח או בעזרת כלי מתוקשב אינטרנטי כדוגמת ndomo י m קוראים את ההגדרה למושג בעמוד . 16 מקרינים את סרטון גלובליזציה מתוך האתר מבט גאוגרפי – מושגים מהסרטים . מטלת צפייה : אילו דוגמאות לגלובליזציה ( על פי ההגדרה שהוקראה ) מופיעות בסרטון ? שימו לב : יש הרבה דוגמאות , על התלמידים להיות מרוכזים . ( מעניין יהיה לחזור לסרטון ולתרגיל בסוף תהליך הלמידה ולבחון אם הבינו אותו באופן מלא ושלם יותר . ( לחילופין ( במקרה שאין ברקו בכיתה ) - אפשר לערוך תרגיל "גלובליזציה בכיתה" על מוצרים שיש לתלמידים או אביזרים שונים בכיתה – נעליים , בגדים , ילקוט , קלמר , לוח חכם , מזגן , כיסאות , צבע וכדומה – לבקש מהתלמידים לבדוק היכן יוצר הפריט ( לבדוק בתווית המוצר או במקור מידע אחר . ( בהמשך משתמשים בתמונות שבעמוד 16 ובמפה שבעמוד 17 כדי לחקור יחד עם התלמידים מה רואים בהן וכיצד הייצוגים הללו ממחישים את המושגים "גלובליזציה" ו"כפר גלובלי . " שואלים – כיצד לדעתכם משפיעה על מקומות בעולם זרימת הסחורות , הרעיונות וכדומה ? סיכום שיעור : קוראים את הטקסט שבעמוד , 16 מדגישים שני עקרונות מרכזיים בתהליכי גלובליזציה : א . זרימה של סחורות , כספים , רעיונות ממקום למקום ברחבי העולם . ב . הקשרים הרחבים האלה יוצרים מציאות שבה מקומות שונים בעולם משפיעים אלה על אלה השפעה רבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר