עמוד:25

› בסוף הספר מובא מילון מושגים רחב , שבו מופיעים כל המושגים והגדרותיהם , וכן הפניה למרבית המקומות בספר שבהם הם מופיעים . › פעילויות רבות דורשות חזרה על המושגים והפנמה שלהם . בתכנון ההוראה של כל נושא כדאי לאתר מושגים שקשים ללמידה . אין להסתפק בהקניית המושגים בדרך של הרצאות פרונטאליות והסברים מילוליים , אלא יש לאפשר לתלמידים התנסויות מעשיות רבות במהלך לימוד המושגים . למשל , בעזרת דפי מושגים , בניית משחק , הצגה על מושג וכדומה . נפרט בנוגע לדפי המושגים : דפי מושגים אפשר להכין לכל מושג דף שבו התלמידים מסבירים את המושג וממחישים אותו באמצעות תמונות , איורים , כתבות , מושגים נלווים , הבעת דעה ועוד . הכנת דף מושג היא פעילות אקטיבית והתנסות מעשית חשובה בתהליך הלמידה . לתשומת לבכם : › חשוב להכין לתלמידים דף הכוונה ובו הצעות רבות כיצד להמחיש את המושג . › לצורך הכנת הדף אפשר להשתמש במפתח המושגים , המכיל הפניות למרבית המקומות בספר שבהם מופיע המושג . › אפשר לאסוף את דפי המושגים בקלסר כיתתי . › מדי שבוע אפשר להציג בפינת המושגים דף מוצלח במיוחד . › בעזרת דפי המושגים אפשר לחזור על המושגים שנלמדו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר