עמוד:23

. 7 פעילויות המכוונות לחיזוק מיומנות ההשוואה והסקת המסקנות . לדוגמה : פעילות 1 בעמוד 79 ערכו השוואה בין מאפייני אזורי הגלעין למאפייני אזורי השוליים באמצעות טבלה . בעמודה הראשונה נסחו את התבחין ( הקריטריון ) להשוואה , ובשתי העמודות האחרות תארו את האופן שבו הוא בא לידי ביטוי בגלעין ובשוליים . היכנסו לכותר והיעזרו בסרטון "גלעין שוליים . " . 8 פעילויות המכוונות להפעלת כושר היצירתיות והדמיון של התלמיד . פעילות יצירתית דורשת חשיבה אחרת , לא שגרתית , וזו מבוססת פעמים רבות על היכולת להסב את המידע לסוגה ( ז'אנר ) שיש בה ביטוי לדמיון או ליכולת תיאורית , סיפורית , ציורית וכדומה . פעילות יצירתית היא פעילות פתוחה ואין בה "נכון" או " לא נכון , " אלא יש בה ביטוי לכישרון של התלמיד ולהשקעתו . לדוגמה : . 1 פעילות 2 בעמוד 54 גזרו מתוך מגזינים מודפסים או דיגיטליים תמונות וכותרות המבטאות היבטים שונים של הגלובליזציה . הרכיבו מהם קולאז' שישמש להרצאה על מאפייני הגלובליזציה , כולל היבטיה החיוביים והיבטיה השליליים . . 2 פעילות 6 בעמוד 14 האפשרות לראות בשידור חי בטלוויזיה מה שמתרחש באותו רגע בצדו השני של העולם , או לשוטט בתכנות כדוגמת " גוגל ארץ" ו"סטריט ויו , " הייתה לפני 100 שנה בגדר מדע בדיוני , ואילו כיום היא חלק משגרת חיינו . הביאו רעיונות משלכם לפיתוחים טכנולוגיים שעדיין אינם קיימים ואשר קיומם יחזק את תחושת הכפר הגלובלי . . 9 פעילויות ברשת האינטרנט ( הן פעילויות שנוצרו במיוחד לספר זה והן חומרים שאותרו ברשת והם מתאימים לתוכן הספר ולתכנית הלימודים . ( אלה הן פעילויות ליישום החומר הנלמד וכן להרחבת נושאי הלימוד ולהעשרתם . פעילות 7 בעמוד 11 . 1 היכרות עם מקום בעידן הגלובלי - מה זה אומר ? צפו בסרטון הדילמה והביעו את דעתכם . פעילות בעמוד 47 היכנסו לאתר שמורות הטבע בישראל באינטרנט , בחרו באחת השמורות ותארו את המאפיינים הייחודיים שלה . פעילות בעמוד 218 כותר – על הקשר בין הפוולות בריו דה-ז'נרו לבין המונדיאל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר