עמוד:9

. 1 הצעה למבנה השיעור בכל › שיעור › רצוי › לתרגל › את › ארבע › מיומנויות › היסוד › : האזנה › , דיבור › , קריאה › וכתיבה › . הזמן › המוקדש › לכל מיומנות › הינו › גמיש › ותלוי › בהתקדמות › הלמידה › . להלן › שלבים › מוצעים › למהלך › שיעור : בשלב הראשון › כדאי › להתמקד › בפעילות בעל-פה (› תרגילים › מן › הספר › - › האזנה › , קריאה › , פעילויות › בעל-פה סביב › אוצר › מילים › , דו-שיח . ) בשלב השני › יידרשו › התלמידים › לפעילויות כתיבה (› תרגילים › מן › הספר › , כתיבה › תמה › , העתקה › , תרגום › צירופים ומשפטים › על › הלוח › . ) כאן › המורים › מסתובבים › בין › התלמידים › ומסייעים › להם . בשלב השלישי ייערך › סיכום › של › מה › שנלמד › בשיעור › באמצעות › שאלות › , למשל : (› ›››››› ›››››› ›››› בכל › פעם יענו › על › שאלה › זו › חמישה › תלמידים › אחרים ›) או › שאלות הבנה ויישום הנוגעות › לנושאים › ולמילים › שנלמדו במהלך › השיעור . החלק › האחרון › של › שלב › זה › יוקדש › למתן › שיעורי בית : . › 1 יש › לקרוא › את › הוראות › התרגילים › יחד › עם › התלמידים › ורצוי › לפתור › בעל-פה › בכיתה › שני › פריטים › מכל תרגיל › , כדי › שהתלמידים › יידעו › בדיוק › מה › נדרש › מהם › . כך " › מרוויחים › " חזרה › נוספת › על › החומר › הנלמד , המסייעת › בהפנמתו › ומחזקת › את › ביטחונו › העצמי › של › התלמיד . . › 2 לפחות › פעם › בשבוע › חשוב › לבדוק › ביסודיות › את › שיעורי › הבית › של › כמה › תלמידים (› ספר › , מחברות › , דפים ( ולתת › להם › מעמד › של › בוחן › . התלמידים › מקבלים › עליהם › ציון › , וציונים › אלה › יובאו › בחשבון › בעת › קביעת הציון › הסופי › של › השליש › או › הסמסטר › . פעילות › זו › תעודד › את › התלמידים › להכין › שיעורי › בית › כראוי › ולהצליח . . 2 דרכי הערכה - מבחנים , בחנים , עבודות ושיעורי בית אין › זה › סוד › כי › בחנים › ומבחנים › משמשים › אמצעי › יעיל › להגברת › הלמידה › . יחד › עם › זאת › אין › להשתמש › בהם כאמצעי › להפחדה › ולהרתעה › , אלא › ככלים › לימודיים › חשובים › העומדים › לרשות › המורים › . מבחנים › ובחנים מיועדים › לסכם › ולחזור › על › החומר › שכבר › נלמד › , וכן › לתת › למורים › ולתלמידים › אבן › בוחן › לגבי › מידת › הפנמתו › של החומר › . אפשר › לעשות › זאת › גם › כעבודה › עצמית › בכיתה › או › כמבדק › בית (› ראו › סעיף › שיעורי › בית › . ) חשוב › להבהיר לתלמידים › מתחילת › הלימוד › כי › פעילותם › הלימודית › השוטפת › במשך › השליש › או › הסמסטר (› כמו › : נוכחות בשיעורים › , הכנת › שיעורי › בית › , השתתפות › בכיתה ›) היא › חלק › מהערכתם › הסופית . ›››› ››› ››› ››› ››› ›››› ›››› ›››› ›››› ›››› ››› ››› בפרק › 2 › תרגילים › - › 37 › , 10 › , 9 › בחירת › האותיות / התנועות › היא › של › המורים . ישנן › שיחות › בספר › שאינן › מלוות › בתרגילים › רבים › . במקרים › כאלה › רצוי › להוסיף › שאלות › הבנה › כדי › להבטיח שהתלמידים › הבינו › את › הנשמע › או › את › הנקרא › . הנה › דוגמה › לשאלות › שאפשר › לשאול › לאחר › השיחה › בפרק (› 6 › עמ' : ) 207-205 קראו / כתבו › את › המשפט › המראה ... . › 1 מתי › צפו › שירה › ורן › בטלוויזיה ? . › 2 מהם › המאכלים › שהוגשו › לאורחים ? . › 3 מהם › המשקאות › שהוצעו › לאורחים ? אפשר › גם › לחבר › תרגיל " › נכון › או " › לא › נכון › " לבדיקת › ההבנה . › . 6 חיפוש › באינטרנט › - › חומר › הלימוד › מציע › הזדמנויות › שונות › לחיפוש › מידע › באינטרנט › . למשל › , מציאת › שמות חמשת › עמודי › האיסלאם (› עמוד › . ) 210 › החיפוש › ייעשה › בעברית › . באתרי › מידע › שונים › , כמו › ויקיפדיה › , מונחים שונים › מופיעים › גם › בערבית (› למשל › , שמות › של › מדינות › וערי › בירה . ) הצעות פדגוגיות-דידקטיות כדי › לקדם › את › המוטיבציה › ללימוד › השפה › גם › אחרי › חטיבת › הביניים › חשוב › מאוד › ליצור › חוויות › של › הצלחה בתהליך › הלמידה › . הנה › כמה › הצעות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר