עמוד:8

. 5 ק ִ ראו ביהושע ג , 17-14 וכ ִ תבו כיצד הצליחו בני ישראל , בסופו של דבר , לחצות את נהר הירדן . האם הפתרון של חציית הנהר באותו זמן יכול להיות פתרון רגיל וקבוע ? הסבירו את תשובתכם . . 6 איך נוהגים בימינו לפתור את בעיית חציית הנהרות ? האם גם עתה יש חשיבות כה רבה למעברות ? לאחר שהבנו את מבנה הסיפור ואת תוכנו נסכם את הפרטים הידועים לנו מסיפור זה . ק ִ ראו שוב את הסיפור ( פרק ג , פסוקים ( 30-12 וכ ִ תבו בטבלה הבאה את מ ֵ רב הפרטים הידועים לנו על הפרשה . . 7 האם אהוד היה בעל כושר מנהיגות ? נמקו את תשובתכם . . 8 לפניכם כמה ביטויים שבהם מופיעה המילה חרב . בחרו ביטוי אחד והשתמשו בו ככותרת לסיפור או לכתבה עיתונאית : א . חרב חדה מונחת על צווארו ( ביטוי שמשמעותו : הוא נמצא בסכנה גדולה . ( ב . צחצוח חרבות ( ביטוי שמכוון לרעש של הכנות למלחמה . ( ג . חרב פיפיות ( ביטוי שמשמעותו שמי שעושה מעשה רע עלול להיפגע ממנו בעצמו . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר