עמוד:5

אהוד אמר לו שהוא מבקש למסור לו דבר אלוהים ( נבואה . ( ככל הנראה הוא אמר זאת כדי שעגלון יקום מכיסאו . עגלון אכן קם , ואז שלח אהוד את ידו השמאלית אל ירך ימינו , שלף את החרב שהייתה מוסתרת שם מתחת לבגדיו ותקע אותה בב ִ טנו של עגלון . החרב חדרה כולה לב ִ טנו השמנה של עגלון ונותרה תקועה בתוכה . הדבר היחיד שיצא הוא ' הפ ַ ר ְ ש ְ ד ֹ נ ָ . 'ה זוהי מילה שאינה כתובה במקום אחר במקרא , ונראה שהיא באה מהמילה פ ֶ ר ֶ ש ( ה ַ פ ְ רשה ) וכוונתה לצואה . שאלות . 1 האם , לדעתכם , זו הייתה תכניתו המקורית של אהוד ? . 2 תכננו תכנית ותארו אותה בכתב . האם היא טובה יותר מזו של אהוד ? במה ? . 3 מהי , לדעתכם , הבעיה הקשה של אהוד כעת ? כיצד הוא יכול לפתור אותה ? מערכה רביעית - הבריחה מביתו של עגלון שופטים פרק ג , פסוקים 25-23 אהוד נמלט מהחדר אל המסדרון , סגר את דלתות החדר שבו נמצאה גופתו של עגלון ונעל אותן במפתח . כוונתו הייתה לעכב את גילוי הגופה כדי שיספיק לברוח . ואכן , כאשר עבדיו של עגלון ראו שאהוד יצא , הם באו לחדר ומצאו את הדלתות נעולות . הם שיערו שעגלון נעל את הדלתות כי הוא עושה את צרכיו ( הביטוי ' מסיך הוא את רגליו' הוא צורה נקייה יותר , עדינה יותר , לומר זאת . ( הם המתינו זמן רב עד שהבינו שהוא אינו פותח את הדלתות . רק אז הם לקחו מפתח , פתחו את הדלתות מבחוץ ומצאו את אדונם מת . שאלות . 1 האם , לדעתכם , אהוד תכנן את הבריחה הזו ? . 2 האם הוא הכיר את החדר שבו ישב עגלון , האם הוא ידע כיצד לנעול את הדלתות , מהיכן להימלט וכו ? ' אם כן , כיצד ומהיכן ידע זאת ? . 3 מה , לדעתכם , יהיה השלב הבא בתכניתו של אהוד ? . 4 כמה זמן , לדעתכם , חלף בין בריחתו של אהוד לגילוי גופתו של עגלון על ידי עבדיו ? כיצד ניצל אהוד את הזמן הזה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר