עמוד:10

אבחון והערכה הערות כלליות לאבחון ולהערכה מופיעות במדריך למורה של חוברת . 1 למדריך למורה של חוברת 3 מצורפים 3 מבדקים ודפי ריכוז נתונים המתאימים לשלושת המבדקים . לפני כל מבדק יש לצלם את דפי ריכוז הנתונים , לסמן עליהם איזה מבדק מתכוונים לערוך ( ראשון , שני או שלישי ) ולמלא את הנתונים עבור כל תלמיד / ה . המבדק הוא אישי - מורה מול תלמיד / ה . יש לצלם כל מבדק כמספר התלמידים הנבדקים . אפשר לחזור על כל מבדק כמה פעמים , כדי לעקוב אחר התקדמות התלמיד בהיבטים שונים של רכישת הקריאה . ה . בכרטיס שלי יש - ... תלמידים בקבוצה יבחרו כרטיס אחד , יסתירו אותו ויתארו מה יש בו . דוגמה : " זה ... ( חיה , כלי , ( התכונות הן ... ( גודל , צבע , חלקים , ( התפקיד הוא ... ( זה עף , זה גוזר , אוכלים אותו . " ( התלמידים בקבוצה ינחשו מה יש בכרטיס . ו . מיון לפי קריטריונים - תלמידים ימיינו את הכרטיסים לפי סוגים : מה שצומח , מה שאוכלים , כלים , חפצים שנמצאים בבית , חיות . בעקבות מיונים אלה אפשר לחבר חידות ( מה יוצא דופן ? מה משותף . (?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר