עמוד:8

קריאת מילים , משפטים , קטע א . שאלות פענוח - לאחר שהתלמידים יקראו משפטים או קטע , הציגו להם שאלות ממקדות , שהתשובות עליהן יהיו קריאת המילה , המשפט או השורה . דוגמות : איפה המילה ... כתובה ? איפה מילה המתחילה ב ... כתובה ? איפה מילה שיש בה הצליל ... כתובה ? איפה מילה שמסתיימת בצליל ... כתובה ? איפה מילה שהיא ההפך מ ... כתובה ? איורים לפני כל פעילות כדאי לבדוק אם התלמידים מכירים את האיורים . הם יכולים לכנות בשמות שונים את אותו האיור . דוגמה : באיור של ליצן הם יכולים לומר : ליצן , מוקיון , פורים , מצחיק . יש לקבל מילים מתאימות , אך להדגיש את השם המסוים שנעשה בו שימוש בחוברת . נצלו את הכרטיסים המצוירים שבערכת האביזרים להרחבת אוצר המילים ולפיתוח החשיבה . פיתוח אוצר המילים וידע העולם ייעשה לאחר ההקניה בחוברת , במטרה להדגיש את מלוא המהלך המתאים להקניית המילים , המשפטים והקטעים . טיפוח השפה הדבורה ישלים את ההקניה המובנית . סוגי הפעילויות הקשורים לאיורים : א . סיפור בעל-פה - התלמידים ימציאו סיפור קטן , וישלבו בו מילים מתוך האיורים . ב . קישור למשפחת מילים - התלמידים יקשרו ( במידת האפשר ) את המילים למשפחת המילים , כלומר - לפועל אחר או לשם עצם אחר מאותו השורש . במדריך הבאנו קשרים כאלה במידת האפשר . דוגמות : המחדד , נקרא כך , כי ... הוא מחדד את העיפרון / עושה את העיפרון חד . הטבח נקרא כך , כי ... הוא עובד במטבח . הגפרורים נקראים כך , כי הם עשויים מ ... גופרית . ג . הגדרות - תלמידים יתנסו בהגדרות של הדברים המצוירים . קודם יתארו תכונות שונות של מה שהם רואים ( אדום , קטן , יש לו כנפיים , ( ובהמשך יתארו את התפקיד ( הוא עף , הם גוזרים . ( אפשר לשחק בזוגות : תלמיד אחד או תלמידה אחת מגדירים , והאחרים מנחשים . על סוגי האיורים בחוברת ראו בעמ' . 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר