עמוד:6

פעילויות כתיבה בעקבות הקריאה נצלו את קריאת הטקסטים בחוברות כדי לעודד כתיבה אישית בעקבות הטקסט . כדאי שהתלמידים יכתבו לפחות 3 פעמים בשבוע כתיבה חופשית . את סיטואציית הכתיבה מומלץ לרכז סביב נושא / תוכן העולה בחוברת . במדריך המצורף לכל טקסט תוכלו למצוא הצעות לפעילויות כתיבה . . 3 פעילויות לאחר קריאה מתן כותרת - בתום הפעילויות ניתן מדי פעם לבקש מהתלמידים להציע כותרת אחרת לקטע ולדון אתם בשאלה : "איזו כותרת מוצלחת יותר , ומדוע . " ? ציור והמחזה - ניתן להוסיף פעילויות של ציור או של המחזה הקשורות לטקסט . רפלקציה ובירור מידע - כל פעם מבררים : מה ידענו על הכתוב לפני הקריאה , רק על-פי ההשערות שהעלינו לפי שם הכותרת ? מה למדנו ? איזה מידע חדש קיבלנו מן הקריאה ? מה לא כתוב בקטע ? איזה מידע אינו מצוין במפורש אבל חשוב לנו ? אוצר מילים - בפעילויות , שיש בהן אוצר מילים גדול במחסן המילים , ניתן לערוך תחרות של יצירת קטע שיכיל את מרב המילים שבמחסן . הקטע יכול להיות שטותי ומצחיק . אפשר גם קטע דבור ( בעל-פה . ( ניתן אף לערוך תחרות בין יחידים ובין קבוצות . שכפול - יש פעילויות שניתן להמשיך אותן בעל-פה . דוגמה : בפעילויות שעוסקות בחריזה , ניתן לבקש מהתלמידים להוסיף דוגמות משלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר