עמוד:79

. 6 טען את הכדורים באופן הבא : שפשף את לוחית P . V . C . -n בפיסת בד , וגע בה בכדור הנייח . לאחר מכן , קרב את הכדור הנייח לכדור התלוי , וטען אותו על-ידי מגע בין שני הכדורים . חזור ושפשף את מוט P . V . C . -n בפיסת בד , וטען שנית את הכדור הנייח . . 7 קבע את הכדור הנייח במרחק d = I cm מראשית הצירים . . 8 קרא את גודלו של x ורשום אותו בטבלת התוצאות . . 9 הרחק את הכדור הנייח בס " מ נוסף מראשית הצירים . . 10 חזור על סעיפים 8 9-ו עבור כל ערכי d הרשומים בטבלה . 12-1 אל תטען את הכד ו ר י ם מחדש ב י ן המד י דו ת . הערות : א . טעי נה טובה של הכדורים היא חשובה מאוד להצלחת הניסוי . אם סטיית הכדור התלוי לאחר הטעי נה ( כלומר , לאחר שביצעת את סעיף ( 7 אי נה ניכרת , חזור על סעיף 6 עד שתקבל סטייה ברורה . ב . במהלך הניסוי , הקפד שחלון התיבה יהיי סגור . עיבוד התוצאות . 1 שרטט גרף של הסטייה x כפונקציה של . 1 / r . 2 איזה גרף קיבלת ? האם הגרף שקיבלת מאשר את תלות הכוח במרחק לפי חוק קולו ן ? . 3 בגרף שתקבל צפויה סטייה מקו ישר עבור מרחקים קטנים בין הכדורים . נסה להסביר סטייה זו ( היעזר בתשובתך לשאלת הכנה . ( 2 שאלות סיכום . 1 הסבר כיצד חימום הקופסה מסייע לשמירה על מטען הכדורים . ( הנחיה : זכור כי ככל שהאוויר לח יותר , מוליכותו החשמלית גדולה י ו תר ( . . 2 הצע בקווים כלליים דרך לבדיקת תלות הכוח במטעני הכדורים . . 3 אילו יכולנו למדוד את מטען הכדורים , איזה ניסוי היית מציע לחישוב ערכו של הקבוע בחוק קולון ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר