עמוד:6

. 4 חזור על סעיפים . 3 - 1 אד הפעם שפשף את הרצועות בין שני דפי נייר . . 5 טען את אחת הרצועות באמצעות שפשוף , הצמד אותה לבסיס הקעור , וקרב אל > ה את כף ידך . מה קורה לרצועה ? איך משפיע המרחק בין היד לרצועה ? . 6 טען את אחת הרצועות באמצעות שפשוף , הזלף זרם דק של מים מבקבוק הפלסטיק לתוך הקערה , וקרב את הרצועה אל זרם המים . מה קורה לזרם המים ? ך . טען את אחת הרצועות באמצעות שפשוף , וקרב אותה אל פיסות נייר קטנות . תאר את המתרחש . . 8 טען את אחת הרצועות , אחוז בידך את נורת הניאון ( בחלק העשוי זכוכית , ( וקרב את הרצועה להדק הנורה . האם הנורה נדלקה ? אם לא , חזור ו נסה שוב , עד שתצליח להדליקה . עיבוד התוצאות סכם את התוצאות שהתקבלו בשלבים השונים בניסוי זה . שאלות סיכום . 1 מהו כיוון הכוח שפועל בין רצועות בעלות מטען עם סימן זהה ( משיכה או דחייה ?( הסבר את הסיבה לכך . . 2 במהלך הניסוי צפית בכוחות של משיכה או דחייה שפעלו בין רצועות הפלסטיק . הסבר את הסיבה לכיווני הכוחות . . 3 מדוע פועל כוח חשמלי בין רצועת פלסטיק טעו נה לבין פיסות נייר ? מדוע רצועת הפלסטיק הטעונה משפיעה על כיוון זרם המים שהזלפת ? מדוע פועל כוח בין כף ידך לבין רצועת פלסטיק טעונה ? כיצד מתיישבות תוצאות הניסוי עם חוק קולון ? רמז : חזור וחשוב על שאלת ההכנה מספר . 2 . 4 מדוע נדלקה נורת הניאון כאשר קירבת אליה רצועה טעונה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר