עמוד:181

ב . שנו ללא את המאפיין אפשר ( בכרטסת הכל , ( דרך המאפיינים של פקדי תיבות הטקסט : קוד תקלה , תיאור תקלה vp > לקוח . ג . עמדו על ההבדלים בין המאפיינים אפשר , נעול רגלוי . ד . היכנסו למאפיינים של פקד הטקסט תאריך תיקון , ותכננו מסכת קלט עבור התאריך . z sCj- שימו לב ; תכנון מסכת הקלט ייעשה בדומה לזה שביצעתם בעת בניית הטבלה . ה . קבעו חוק אימות מתאים וטקסט אימות לשדה תאריך ריווח . ו . צרו טופס חדש לקליטת ספקים ועצבו אותו לפי הבנתכם . סיכום פעילות זו המחישה לנו חלק מהאמצעים הרבים העומדים לרשותנו ומאפשרים לנו לעצב טפסים בדרך הנוחה והיעילה ביותר . עיצבנו טפסים שנבנו באופן אוטומטי וטפסים שנבנו בעזרת אשף הטפסים 1 כמו-כן בנינו טופס באופן עצמאי ועיצבנו אותו בהתאם . הבחנו שיש תכונות שונות ( מאפיינים ) לטופס כולו , למקטעי כותרות ( עליונה / תחתונה , ( למקטע הפירוט שבו נמצאים הפקדים השונים המציגים את הרשומות , ולתכונות של כל אחד מהפקדים בטופס . ראינו שאפשר לשנות תכונות אלה בהתאם לצרכים ולנסיבות . אחד הפקדים החשובים שעסקנו בו הוא פקד התיבה המשולבת שאפשר לנו להציג רשימת ערכים אפשריים לשדה קלט מסוים . הבחירה מתוך רשימת ערכים הקלה עלינו את ההקלדה ומעבר לכך היא אפשרה לנו למנוע טעויות בהזנת הקלט . השתמשנו בלחצן הפקודה לביצוע פעולות אחדות ; יש לציין כי פעולות אלה הן רק חלק קטן מן הפעולות שלחצן זה מאפשר . בהמשך נלמד איך להשתמש בו לפעולות מורכבות יותר . הפעילויות שהתבקשנו לבצע עד כה עסקו בטופס אחד פשוט . בפעילות הבאה נעסוק באפשרות לצרף טופס נוסף ( טופס משנה ) לתוך הטופס שבנינו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר