עמוד:115

למה לא מוסיפים את קוד התקלה לטבלה לקוחות ? לכאורה נראה שאפשר להוסיף ( לרשומה של לקוח ) קח _* תקלה עבור כל תקלה הקשורה לאותו לקוח . אבל תקלות הרי יכולות לקרות יותר מפעם אחת אצל אותו לקוח , ומספר התקלות שלקוח מדווח עליהן שונה מלקוח ללקוח . לכן נצטרך להוסיף , לכל רשומה , כמה שדות עבור מפתח זר ' דבר זה אינו אפשרי , כי המספר הזה אינו קבוע בכל רשומה , ובמסד נתונים טבלאי מספר הרשומות בכל טבלה קבוע . אין מפתח זר מאפשר להפיק מידע משתי הטבלאות ! ניקח לדוגמה רשומה אחת מהטבלה תקלות : השדה קוד _ לקוח הוא שדה מפתח זר . אם נרצה לדעת את הפרטים של הלקוח שאצלו אירעה התקלה , ניגש לשדה קוד _ לקוח . ברשומה הקוד הוא . 126 עם קוד זה ניגש לטבלה לקוחות , נחפש את הקוד 125 בעמודה קוד _ לקוח ונוכל לראות את שאר הפרטים של הלקוח ( שם הלקוח , כתובת הלקוח , מספר הטלפון שלו . ( ^ 0 £ שימו לב , בלי קוד _ לקוח לא היינו יכולים לברר אצל מי קרתה התקלה . משימה 5 . 6 יצירת קשר אחד לרבים בתוכנת Access < = צרו קשר בין הטבלאות לקוחות \ תקלות שיש ביניהן קשר אחד לרבים . j ?> k כדי להפיק מידע משתי הטבלאות , יש להגדיר במערכת Access כי השדה קוד _ לקוח בטבלה תקלות הוא המפתח הראשי של הטבלה לקוחות , כלומר , הוא משמש כשדה קשר לטבלה לקוחות . נפרט עתה מהן הפעולות שצריך לבצע כדי להגדיר קשרים במערכת Access . 1 פתיחת / linn קשרי גומלין ?? לחצו על הצלמית rt > n } 7 > n ^^^^ / ° n / ; IPDH ^^ ^^^^ ^^^^^^^ נפתח החלון קשרי גומלין .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר