עמוד:98

מבוא הצגת הבעיה חברת כבלי עולם היא חברה המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים למנויים באזור חיפה . מלבד העברת השידורים , מספקת החברה ללקוחותיה שירות של תיקון התקלות בבית הלקוח על-ידי טכנאי החברה . לצורך מעקב אחר טיב השירות ללקוח מעוניינת הנהלת חברת הכבלים במידע אודות פרקי הזמן שנדרשו לתיקון התקלות , הפריטים שנדרשו כחלקי חילוף , כמות הפריטים במלאי , דוחות "היסטוריים" של תקלות עבור כל לקוח , ודוחות בהם מסוכמות כל התקלות שהטכנאי תיקן . כאשר לקוח מתקשר לדווח על תקלה , היא נרשמת ומשובצת לטיפול של אחד הטכנאים ; כל תקלה מטופלת על-ידי טכנאי אחד בלבד ( גם עם דרושים תיקונים חוזרים . ( בסוף כל יום מדווח כל טכנאי על כל התקלות שתיקן במשך היום . הלקוחות מדווחים על סוגים שונים של תקלות ! לתיקון חלק מסוגי התקלות מספיק טכנאי רגיל , ואילו עבור תקלות מסוגים אחרים זקוקים לטכנאי מומחה לצורך התיקון . כמו-כן , דרושים פריטים להחלפה ( לדוגמה , ממיר , כבל , מחבר וכר . ( בפרקים הקודמים למדנו כי אחת הדרכים היעילות לטיפול במידע היא באמצעות מערכת לניהול מסד נתונים טבלאי . ראינו כי מערכת כזו מאפשרת לשמור את הנתונים בצורה חסכונית , ולהפיק במהירות את המידע הרצוי מתוך הנתונים האגורים בה , באמצעות שימוש בשאילתות . כדי שנוכל להפיק בצורה יעילה את המידע הדרוש , יש לתכנן את מבנה המסד לפני שניגשים לבניית מערכת לניהול מסד נתונים . בפרק זה נלמד מהם השלבים השונים לתכנון ולבניית מסד נתונים . לצורך הדגמה נעסוק בבניית מסד נתונים בשם מערכת תיקון תקלות עבור חברת כבלי עולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר