עמוד:69

5 . 1 . 1 חממה מבוקרת לגידול פרחים על המערכת לבקר את הטמפרטורה , את לחות האוויר , את עוצמת ההארה , ואת רטיבות הקרקע בחממה . מערכת של חיישנים מעבירה נתונים אלו למיקרו-בקר . במידת הצורך המערכת ממתגת ארבעה מפעילים : מאוורר , מרסס אדים , מקור אור מלאכותי ומזלף מים . בנוסף לחיישנים ולמיקרו-בקר , המערכת כוללת גם ממיר D / A להמרת האותות התקביליים מהחיישנים , לאותות ספרתיים , ומערך תצוגה ( LCD ) להצגתם של נתוני החיישנים ושל מצב המפעילים . באיור 5 . 1 מתואר מעגל המיקרובקר ומצוינים המבואות והמוצאים . האותות מארבעת החיישנים מחוברים לארבע מבואות של ממיר . D / A-n באיור מתוארים גם ארבעה מעגלי החיישניס , מעגל ממסר להפעלת מפעיל ( כמו המאוורר , ( מעגל , LCD-n ומעגל זמזם להתרעה על מצבים קיצוניים . 5 . 1 עבודות הכוללות תיאור מפורט של המעגלים תלמידים הבוחרים באחד מהמעגלים המתוארים להלן , חייבים להכיר בתחילה את תפקיד כל רכיב במעגל . התהליך העיקרי בקבוצת הצעות זו הוא כתיבת התוכנה הנדרשת . עם זאת , אפשר למצוא ברשת קודים בשפת , VB , C או , Assembly ואפשר להעזר בהם . פרק : 5 הצעות ורעיונות לפרויקטים בפרק זה מתוארים כמה מעגלים ומערכות שאפשר לממש במסגרת עבודת גמר . מרבית המעגלים כוללים מיקרו-בקר ממשפחת 8051 ( כמו המעבד AT 89 C 5 1 מתוצרת חברת . ( AMTEL העבודות המוצעות דורשות שילוב של חומרה ושל תוכנה והן מחולקות לשתי קבוצות 1 באחת מתוארים בפרוטרוט מעגלים אלקטרוניים , ובאחרת המערכות מתוארות באמצעות תרשימי מלבנים . בכל הצעה מופיעים נושאי העמקה מומלצים , וניתן תיאור תמציתי של פעולת המערכת . את השרטוטים אפשר להעתיק ולהגדיל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר