עמוד:31

2 , 5 סיכום המטרות העיקריות של תהליך הנחית תלמידים הן ו . 1 חיזוק את כל סוגי הידע , ובמיוחד ידע "מושגי" וידע "איכותי . . 2 פיתוח של יכולות למידה עצמאיות . 3 פיתוח כישורי עבודת צוות ולימוד משותף . בתהליך הנחיה מיטבי ( אופטימלי , ( ידע המנחה לבחור את "שביל הזהב" שבין תהליך הנחיה פתוח לבין תהליך הנחיה ממוקד . הבחירה תעשה בהתאם לכישורי הלמידה של התלמידים , הידע המוקדם שלהם ומידת העניין שלהם בתהליך הביצוע . שלב בחירת הנושא הוא השלב החשוב ביותר מבחינת המעורבות של המנחה בביצוע העבודה . בשלבים הבאים של ביצוע העבודה על המנחה לעודד את התלמידים להגיע לפתרונות בכוחות עצמם . להכנת תיק תיעוד של תהליך ביצוע העבודה חשיבות רבה , הן לתלמידים והן למנחה העבודה . באמצעות תיק התיעוד המנחה מקבל משוב נוסף על מידת ההתקדמות של העבודה ויכול להתאים ולשנות את שיטות ההנחיה שהוא נוקט בהן תוך מהלך הביצוע . היה עליו להתמודד . בנוסף יוכל ללמוד המורה מה הם הנושאים שעליו להתייחס אליהם בפגישותות העתידיות שלו עם התלמיד . בעקבות ניתוח התכנים שבתיק המורה עשוי גם לשנות את מהלך העבודה ולהתאימה לצורכי התלמיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר