עמוד:29

2 , 4 תיעוד עבודת הגמר כתיבת חוברת הפרויקט מהווה מרכיב חשוב בהשלמת הפרויקט . ישנן שלוש צורות עיקריות של חוברות פרויקט טכנולוגי ולכל אחת מטרה שונה ו חוברת הוראות והנחיות שימוש במערכת ו מטרתה של חוברת זו היא להנחות את משתמש המערכת כיצד לתפעל אותה נכון . חוברת המתארת את מבנה המערכת ( בדרך-כלל בלוויית ציורים ותמונות , ( את עקרון פעולתה ואת אפשרויות השימוש בה : מרבית חוברות הפרויקטים של התלמידים שייכים לקטגוריה זו . תיק תיעוד ( פורטפוליו ) המתעד את כל שלבי הפיתוח של המערכת , לרבות קשיים ופתרונות לבעיות ש'צצו' במהלך הפיתוח ו מטרת תיק התיעוד היא לתת לכותב ( ולקורא ) אפשרות לבצע רפלקציה על העבודה , כפי שיוסבר להלן . יש לעודד את התלמידים לסכם את עבודתם בתיק תיעוד אלקטרוני ( כאתר באינטרנט , למשל , (! ולא להסתפק בחוברת בכתב מהסוג השני . יש לזכור שאתר אינו מחליף את כתיבת הפרויקט ומשמש ככלי עזר ללמידה במהלך בפועל , מנחים לעתים נוהגים ההפך 1 הם נותנים לתלמידים סרטוטים מפורטים של מעגלים חשמליים או פרוצדורת מחשב שנכתבו ונבדקו מראש ( שחר , . ( 2008 יש לעודד את התלמידים ללמוד ולהגיע לפתרונות בכוחות עצמם על-ידי הכוונה ממוקדת למקורות ( כמו למשל אתר ברשת שבו מתואר המעגל החשמלי , ( או על-ידי התייעצות משותפת של המורה והתלמידים , גס אם מנחה נותן לתלמידים את הפתרון המוכן ( כמו מעגל סטנדרטי של ( LCD עליו לדרוש מהתלמידים לדעת להסביר את הפתרון שקיבלו ( למשל , בתיק התיעוד שיתואר בהמשך . ( מנחה הרואה בעצמאות התלמיד חלק ממטרות הלמידה , יוכל להנחות בהצלחה הן פרויקט פשוט והן פרויקט מורכב ומתוחכם . ד . שלבי הסיכום וההערכה לאחר שהתלמידים ישלימו את בניית המערכת ואת תיעוד העבודה ( ראו סעיף , ( 2 . 4 יעריך המנחה את עבודתם על-פי כמה מאפיינים . סקירה של מאפיינים אלו ניתנת בפרק השלישי של מדריך זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר