עמוד:17

התלמיד צריך לזהות את שלבי הפתרון המוכרים לו - מציאת ההתנגדות השקולה של המעגל , זרם כללי , וכן הלאה . ג . בעיות ברמת אסטרטגיה בעיות אלו אפשר לפתור בכמה דרכים ובכמה גישות , שהתלמיד מכירן . ואולם עליו לבחור את דרך הפתרון הנוחה או הקצרה ביותר , ולנמק מדוע בחר בדרך מסוימת . דוגמה לבעיה ברמת אסטרטגיה : חישוב הזרם r במעגל מעורב בשיטה המהירה ביותר ( איור . ( 1 . 5 שיטה א' פתרון בשלבים - מציאת ההתנגדות השקולה של כל המעגל , מציאת הזרם הכללי במעגל , וכדומה . שיטה ב : מציאת ההתנגדות השקולה , /? AB מציאת המתח , V AB ואחר כך מציאת הזרם . / 3 שיטה ג ? . הוצאת נגד R , מהמעגל וחישוב מ עגל תבנין שקול בין הנקודות . B ^ A התלמיד מכיר את כל שיטות הפתרון הנ"ל ובוחר באופן מודע את האסטרטגיה המהירה ביותר בעבורו . ד . בעיות ברמת היישום בעיות אלו הן בעיות פתוחות , המוצגות בצורה כללית , ויש לתרגמן למונחים יחודיים , לזהות את המשתנים , הנתונים , או הנעלמים , ולהחליט על שיטת הפתרון . המילה יישום מציינת שימוש מושכל בידע תיאורטי ומעשי לפתרון בעיה פתוחה , כאשר הלומד נוטל חלק משמעותי בהגדרת הבעיה ובקביעת הקריטריונים לפתרונה . איור 1 . 5 מעגל חשמלי בחיבור מעורב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר