עמוד:8

מהי התרומה של לימודי חשמל ואלקטרוניקה להשגת מטרות אלו ? עד כמה אנו שואפים להגשימן ? תשובה חלקית לכך אפשר למצוא במאמר של רון ברנדט '' ( Brandt , 1998 ) למידה רבת עוצמה . " לפי ברנדט התנאים ללמידה משמעותית , או למידה רבת עוצמה , הם ! אנשים לומדים את מה שמשמעותי עבורם באופן אישי . אנשים מיטיבים ללמוד כאשר הם מקבלים על עצמם מטרות מאתגרות ועם זאת בנות השגה . הלמידה היא תהליך התפתחותי . אנשים שונים לומדים באופנים שונים . אנשים רוכשים ידע חדש תוך כדי הסתמכות על הידע הנוכחי שלהם . חלק גדול מן הלמידה מתרחש באמצעות פעולת גומלין חברתית . אנשים זקוקים למשוב כדי ללמוד . למידה מוצלחת כרוכה בשימוש באסטרטגיות , שהן עצמן נלמדות . אקלים רגשי חיובי מחזק את הלמידה . הלמידה מושפעת מן הסביבה הכוללת של הלומד ( פיזית , חברתית , פסיכולוגית . ( בלימודי חשמל ואלקטרוניקה קיימים כלים מצוינים , מבין הטובים ביותר בחינוך , לפיתוח למידה משמעותית בבית-הספר . לדוגמה י תחום ידע עשיר , מרתק , מתקדם ודינמי תשתית טובה של לימודים עיוניים והתנסותיים מסגרת מעולה ומסורת של ביצוע עבודות גמר ופרויקטים גישה חופשית למחשבים - בבית הספר מה עלינו , המורים , לעשות כדי לממש פוטנציאל זה ? אחת הדרכים היעילות יותר למימוש פוטנציאל זה היא למידה סביב פרויקטים ( לס"פ . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר