עמוד:29

ה . שנו את P כך שהמתח בנקודה TP ! יהיה קטן מ- V cc / 3 ובנקודה TP יתקבל דופק חיובי . . 4 הרכיבו והלחימו את מעגל החד-יציב . 2 4 . 1 הכניסו את המעגל המשולב 555 לתושבת . 4 . 2 ודאו כי מעגל החד-יציב 2 פועל כהלכה באופן שבו וידאתם כי מעגל החד-יציב 1 פועל כהלכה . . 5 הרכיבו והלחימו את התושבות ואת החיבורים של המונה , של המפענח-דוחף ושל רכיב התצוגה של שבעת המקטעים . . 6 ודאו כי התצוגה של שבעת המקטעים פועלת כהלכה ן 6 . 1 הרכיבו את התצוגה על התושבת שלה . 6 . 2 ודאו שכל אחד משבעת מקטעי התצוגה פועל כהלכה , על-ידי חיבור מתח של 9 ¥ למוצאי המפענח-דוחף 4511 ( המפענח-דוחף 4511 עדיין אינו מורכב על התושבת . ( לדוגמה , חיבור מתח של 9 V להדק 13 יאיר את המקטע a של התצוגה . אם אף אחד מן המקטעים אינו פועל , ודאו כי הדק 2 של התצוגה מחובר להארקה כהלכה . . 7 ודאו כי מעגל המפענח-דוחף פועל כהלכה : 7 . 1 הרכיבו את הרכיב 4511 על התושבת . 7 . 2 כאשר המונה 4510 עדיין לא מורכב על התושבת שלו , הרמה הלוגית במבואות 0 ס 3- ^ ס של המפענח-דוחף היא " 0 " ( שכן מבואות אלה מחוברים להארקה דרך הדיודות D 6 + D 3 והנגדים , (/?!? p- /? 14 וקריאת התצוגה צריכה להיות . 0 אם התצוגה שונה , 0-מ ודאו כי ; א . ההדקים 7 , 6 , 2 , 1 של 4511 הם ברמה . '' 0 " ב . ההדקים 8 , 5 של 4511 מחוברים להארקה . ג . ההדקיס 16 , 4 , 3 מחוברים למתח הזנה של . 9 V 7 . 3 חברו לרגע את נקודת הבדיקה TP למתח ההזנה . קריאת התצוגה צריכה U להיות . 8 7 . 4 חברו לרגע את נקודת הבדיקה TP למתח ההזנה . קריאת התצוגה צריכה 10 להיות . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר