עמוד:90

שאלת הכנה 7 . 4 מצאו את הפונקציות המצומצמות של כל אחד מהמוצאים ( על-ידי שימוש במפת קרנו או באמצעות כללי האלגברה הבוליאנית . ( מטרות הניסוי . 1 תכנון ובנייה של מכונית זעירה , שיש אפשרות להניע שניים מגלגליה . . 2 תכנון ובנייה של המערכת הלוגית והמערכת האלקטרונית הדרושות להפעלת המנועים בעזרת מעגל ייעודי מוכלל . . 3 איתור תקלות בעת הפעלת המכונית הזעירה ותיקון תקלות אלה . A אתגר ו ( פעילות חלופית ) בניית מעגל בקרה למכונית באמצעות רכיבים בדידים . משך הניסוי שישה שיעורים . העקרונות של שיטת הניסוי נרכיב מכונית זעירה מחומרים ורכיבים זמינים ; המבנה המומלץ מוצג באיור . 7 . 1 נתכנן את המערכת הלוגית ואת המערכת האלקטרונית על-סמך טבלת האמת של המערכת ( שאלת הכנה , ( 7 . 4 או לחילופין ניעזר במעגלים המוצעים ( בהמשך נציע לבנות מעגל לוגי כפתרון אפשרי ; ניתן לממש פתרונות אחרים , בהתאם לקביעת המצבים השונים בטבלת האמת . ( נבנה את המערכות הלוגית והאלקטרונית על גבי לוח בנייה מתאים ( למשל , לוח וקטור , ( ונתקינם בתוך קופסה מתאימה . נחבר מוליכים בין קופסת הפיקוד לספק הכוח , ובין קופסת הפיקוד למכונית הזעירה . נפעיל את המכונית ונבדוק את פעולתה עבור מצבי המפסקיס השונים . נתקן לפי הצורך את הטעון תיקון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר