עמוד:86

הדק 1 הוא הדק אפשור ; ( Enable ) יש לחבר אליו " 1 " כדי לאפשר את סיבוב המנוע M 1 לכיוון כלשהו . הדקי הבקרה והאפשור מסומנים באיור 7 . 3 כך , pin 2 , pin 1 . . TV 0 HT \ n 2 , pin 3 שאלת הכנה 7 . 1 רשמו את מספרי ההדקים המבקרים את המנוע , M 2 ואת התפקיד של כל אחד מהם . חיבור מהפכים בין הדקי הבקרה בזמן הפעלת המנועים יש לחבר להדקי הבקרה של כל מנוע אותות הפוכים . לדוגמה ו אם חיברנו " 1 " להדק , 2 יש לחבר " 0 " להדק . 7 אם נרצה להפוך את כיוון הסיבוב של המנוע , נצטרך לחבר " 0 " להדק 2 " 1 " -ו להדק . 7 יש להקפיד על תנאי זה גם בזמן הפעלת המנוע השני . במערכת האלקטרונית שנבנה נשתמש במהפך שיחבר בין שני הדקי ההפעלה של כל מנוע , באמצעותו יובטח קיום התנאי הנדרש . איור 7 . 4 מראה כיצד יש לחבר , באופן עקרוני , מהפך ( פעולת ( NOT בין הדקי הבקרה של מנוע . M 1 עלינו לחבר , כמובן , מהפך נוסף בין הדקי הבקרה של מנוע M 2 ( שלא סורטט - כי המעגל באיור 7 . 4 הוא מעגל להדגמת עיקרון ולא מעגל ממשי . ( במעגל שנבנה אנו זקוקים לשני שערי . XOR מארז מוכלל ( 1 C ) של שערי XOR מכיל ארבעה שערים , לכן נותרים שני שערים פנויים . נוכל להשתמש בשער XOR שאינו אייר : 7 . 4 תיאור עקרוני של חיבור מהפך למבואות הבקרה של מנוע Mx

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר