עמוד:88

מטרות הניסוי . 1 הרכבת מעגל RLC טורי . . 2 מדידה של זרם המעגל ושל מפל המתח על כל אחד מרכיבי המעגל , בתדר שבו המעגל הוא בעל אופי קיבולי ובתדר שבו המעגל הוא בעל אופי השראותי . . 3 מדידה באמצעות משקף תנודות של הפרש הזמנים בין הזרם במעגל ובין מתח המקור בתדר שבו המעגל הוא בעל אופי קיבולי ובתדר שבו המעגל הוא בעל אופי השראותי , וחישוב של הפרש המופע בין המתח לזרם בכל תדר . . 4 סרטוט דיאגרמת מחוגים של המתח על רכיבי המעגל בתדר שבו המעגל הוא בעל אופי קיבולי ובתדר שבו המעגל הוא בעל אופי השראותי . משך הניסוי ארבעה שיעורים העקרונות של שיטת הניסוי מבצעים את הניסוי בשני תדרים ' בתדר אחד המעגל הוא בעל אופי קיבולי ו ובתדר האחר המעגל הוא בעל אופי השראותי . באמצעות משקף התנודות , נמדוד שלוש פעמים את הזרם הזורם במעגל ואת המתח על כל אחד מן הרכיבים במעגל הניסוי . על סמך תוצאות המדידות , נחשב את הפרש הזמנים בין הזרם ובין המתח , ואת הפרש המופע ביניהם . לצורך מדידת הזרם במעגלי הניסוי , מחברים בטור לכל מעגל נגד נוסף , שהתנגדותו 10 0 ( נסמן אותו . ( Rp הטתח על הנגד הזה נמצא ביחס ישר לזרם במעגל ; נוכל לחשב את הזרם במעגל על סמך המדידה של המתח על הנגד . Rp התנגדות של 10 Q היא התנגדות קטנה מאוד יחסית לעכבות של רכיבי המעגל . כלומר , ההתנגדות של הנגד Rp לא משפיעה כמעט על הזרם במעגל , ואפשר להתעלם ממנה במדידות ובחישוביס שנבצע . בניסוי הזה נחליף את המקומות של שלושת הרכיבים R , L , C ? . ביחס לנקודת ההארקה , כדי שיהיה אפשר למדוד את המתח על כל אחד מן הרכיבים באמצעות משקף התנודות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר