עמוד:13

להפקת התמונות המרכיבות את הסרטון משתמשים בתוכנה גרפית תלת ממדית . כדי להציג גוף נע , מזיזים אותו תזוזה קלה בדגם , מפיקים תמונה של הדגם במצב זה , וחוזרים על כך שוב ושוב , לאורך כל מסלול התנועה . כדי ליצור סרטון שבו המצלמה נעה , מפיקים רצף של תמונות , שבכל אחת מהן נקודת התצפית אל הדגם שונה מעט מזו שבתמונה שקדמה לה . כמות התמונות שיש ליצור עבור כל סרטון כזה היא רבה , וכדי להימנע מהצורך להגדיר באופן מדויק את מיקומו של הגוף הנע בכל אחד ממצבי הביניים של התנועה , משתמשים בתוכנת אנימציה . תוכנה כזו מאפשרת למשתמש להגדיר בקלות רק את מסלול התנועה של כל גוף נע , ושל המצלמה , והיא קובעת בעצמה את כל מצבי הביניים לאורך מסלולי התנועה . סרטונים שהופקו בטכניקות של אנימציה ממוחשבת משמשים בעיקר כפתיח לתכניות טלוויזיה או בסרטוני פרסומת . לעתים משלבים אותם בסרטים עלילתיים באורך מלא , כמו בסרט יפרק , 'היורה שבו נטלו חלק חשוב דינוזאורים שנוצרו באנימציה תלת ממדית ממוחשבת . בחורף של שנת 1995 חלה נקודת מפנה חשובה בתחום האנימציה הממוחשבת — הסרט ' צעצוע של סיפור' בהפקת אולפני וולט דיסני הוקרן לראשונה בבתי הקולנוע . זהו סרט אנימציה באורך מלא , הראשון מסוגו , שנעשה כולו באמצעות גרפיקה ממוחשבת תלת ממדית . כל תמונה בסרט מורכבת מ , 406 , 972 ו נקודות , שעבור כל אחת מהן היה צורך ב 5 () 0 , 000 חישובים . מספרים אלה גרמו לכך שמשימת יצירת התמונות חולקה בין כמה עשרות ( ולעתים אף למעלה ממאה ) מחשבים גרפיים , מהטובים כיותר בעולם באותה תקופה . אולפן מדומה הגרפיקה הממוחשבת התלת ממדית חדרה גם לתחום של בניית תפאורת אולפן . במקום לבנות תפאורה יקרה ולהתקין באולפן זרקורים רבים , נוסף על האביזרים הרבים הדרושים , ניתן להשתמש במחשב כדי להציג את משתתפי התכנית כאילו הס יושבים באולם מעוצב בצורה מרשימה להפליא , שרצפתו בוהקת ושגרם מדרגות מוביל אליו , דוגמת זה הנראה בתמונה . 5 את האנשים המשתתפים בתכנית הטלוויזיה מושיבים באולפן פשוט , שבו מותקנת תפאורה זולה , ומערבבים באופן אלקטרוני את תמונת האולפן המדומה עם הצילומים מן האולפן האמיתי . כדי ליצור אשליה שהתפאורה אמיתית , יש להקפיד שהזווית שממנה נראה האולפן המדומה , תתאים לזווית הצילום באולפן האמיתי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

האוניברסיטה הפתוחה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר