עמוד:56

התלמידים יבינו מה משמעות המושג מגדר ומה ייחודה של ההיסטוריה החברתית . הם יבחנו כיצד היא באה לידי ביטו י בהיסטוריה של נשים יהודיות . להרחבה בנושא זה ראו היסטוריה של המגדר היעזרו בספר : באומגרטן אלישבע , אימהות וילדים : חיי משפחה באשכנז בימי הביניים , מרכז שזר , ירושלים , 2335 מוקדים פדגוגיים כתיבה – פיתוח פסקה מקצוע ההיסטוריה הוא מקצוע רב מלל . אחת המיומנות החשובות להצלחת התלמידים במקצועות רבי מלל היא היכולת שלהם להביע את רעיונותיהם בצורה מאורגנת , בהרחבה ותוך מתן דוגמאות . זו הזדמנות לטפח בקרב התלמידים את כישורי הכתיבה , כישורים שיעזרו להם בעתיד בכתיבת תשובה מלאה וטובה בבחינה . בפרק זה אפשר לבקש מהתלמידים לתאר את מעמד האישה בארצות הנצר ות או בארצות האסלאם . להלן מידע על ארגון פסקה וטיפים למורה : מידע : הכתיבה היא פעולה שיש בה תהליך , ולפעמים אף תהליך ממושך . נהוג למנות כמה שלבים בתהליך הכתיבה : . 1 העלאת רעיונות . 2 תכנון וארגון הרעיונות . 0 פיתוח הרעיונות וכתיבתם . 4 משוב ועריכה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר