עמוד:52

אתגר לתלמידים מתעניינים בקשו מהתלמידים לבחור תק נה המוצגת בפרק ולנתח את המידע ההיסטורי אותו ניתן לדלות מן התקנה : מה הבעיה שהתקנה מבקשת לפתור ? בקשו מהם להשוות בין מספר תקנות באותו נושא . מוקדים פדגוגיים קריאת מקורות היסטוריים מקורות היסטוריים הם השלד עליו מבוססת עבודתו של ההיסטוריון . ההיסטוריון חושף את המקורות , מברר את אמינותם , בורר מהם מידע , מצליב את המידע שבמקור עם מידע ממקורות נוספים , ולבסוף בונה את הסיפור ה היסטורי . קריאת מקורות מדגימה בפני התלמיד את אופי עבודתו של ההיסטורי ון . בפרק זה מספר רב של מקורות וחלקם מקורות תורניים . שפתם של מקורות אלה קשה להבנה והם כוללים מושגים הלכתיים . עם זאת הם מהווים גם מקור היסטורי לשאלות שהתעוררו במסגרת החיים בקהילה . לדוגמה , תקנות רגמ"ה עמ' 122 התלמידים ימיינו את התקנות להיבטים . התלמידים יסבירו מה אפשר ללמוד מכל אחת מהתקנות על החיים בקהילה היהודית . חלק מהתקנות כוללות מושגים שהוצגו בפרק כגון עיכוב תפילה או חרם בית דין . פעילויות לסיכום הנושא בקשו מהתלמידים לבנות דגם של הקהילה בימי הביניים . כל תלמיד יצרף דף הסבר לדגם שבנה . הקימו בבית הספר תע רוכה של דגמי הקהילות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר