עמוד:39

פעילות מקדימה דיון בשאלת המוקד שאלת המוקד זהה לשאלת המוקד בפרק . 5 היא דורשת קישור בין העקרונות הדתיים והמעמד משפטי . ) יצירת סינתזה על פי הטקסונומיה של בלום ( בררו עם מה לדעתם תהיה התשובה לשאלה ביחס למוסלמים . האם הקשר בין עקרונות הדת למעמד היהודים יהיה דומה או שונה לקשר הקיים בארצות הנצרות ? בקשו מהתלמידים לנמק את עמדתם על בסיס החומר הנלמד בפרקים 0 ו . 4 – קריאת כותרות הפרק מה אפשר ללמוד מן הכותרות על מעמדם של היהודים ? התלמידים יוכלו לראות כי המעמד של היהודים בארצות האסלאם משתנה מח'ליף לח'ליף : יש ח'ליפים שמתעלמים מחוקי עומר , יש ח'ליפים שמחמירים את היחס ליהודים . הבהרת מושגים א . אנשי הספר המושג מלמד על היתרון שיש ליהודים ולנוצרים בעיני המוסלמים ביחס לעמים שלא זכו להתגלות . ב . בני חסות המושג מלמד על ההתחייבות של השלטים להגן על היהודים ג . חוקי עומר המושג מלמד על הסדרת מעמדם של היהודים בחוקים שלושת המושגים המרכזיים מלמדים על העקרונות הדתיים והמשפטיים בארצות האסלאם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר