עמוד:37

מוקדים פדגוגיים שיעור היסטוריה כמעבדה בפרק מופיעים מספר מקורות ראשוניים . פדגוגים חלוקים בשאלה , באיזו מידה יש לחשוף תלמידים למקורות מסוג זה וכן למקורות משניי ם ) היסטוריוגראפיים . ) עמדות השוללות שימוש במקורות בשיעורי היסטוריה ) ד"ר נפתלי זון ( : לימוד היסטוריה מתוך מקורות הינו עניין למומחים חלק גדול מן המקורות קשה מדי עבור התלמידים שימוש במקורות גוזל זמן יקר מן השיעור ופוגם בהספק . מקורות רבים מוצאים מהקשרם ואינם מובנים כראוי בהקשרם החדש ) ספר הלימוד או הכיתה ( עמדות התומכות בשימוש במקורות בשיעורי היסטוריה ) ד"ר מרדכי הנדל ( : שימוש במקורות היסטוריים מגוון את דרכי ההוראה . המקור מאפשר למידה חווייתית . המקור הופך את ההיסטוריה למוחשית יותר . המקור מדגים בפני התלמיד את אופייה האמיתי של ההיסטוריה . לא נרטיב של ספרי לימוד , אלא מידע המבוסס על מקורות ראשוניים . שיעור היסטוריה כמעבדה ; מקורות ככלי המדגים את עבודת ההיסטוריון ) ד"ר יעקב טורי ( : השיעור מאפשר : פיתוח חשיבה היסטורית וחשיבה מדמה . הקניית מיומנויות ניתוח מקורות . פיתוח חשיבה בי קורתית ומעריכה . עיצוב מיני – נרטיב היסטורי . " יש לקבוע מטרות שונות לשימוש במקורות בהתאם לרמות הגיל השונות" יש להקנות לתלמידים " משהו ממהותה של ההיסטוריה בבחינת דיסציפלינ ה מדעית . "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר