עמוד:21

אתגר לתלמידים מתעניינים אחת השאלות שפוסקי ההלכה דנים בהן היא האיסור להיכנס לכנסיות . התלמידים יבררו את מהותו של האיסור . אפשר להיעזר בנושא זה במאמר הבא : כניסה לבתי תפילה של דתות אחרות מוקדים פדגוגיים ניתוח מקור חזותי קיימת חשיבות מיוחדת בשילוב מקורות חזותיים בשיעורי היסטוריה . המקור החזותי נגיש לתלמיד יותר מהטקסט הכתוב והוא מאפשר למידה חווייתית . המקור החזותי הופך את ההיסטוריה למוחשית יותר ו נותן לתלמיד תחושה כיצד ' באמת' נראו הדברים בעבר . שלבי קריאת מקור היסטורי חזותי : קריאת סימנים : 1 כותרת ( אם קיימת , ( זמן , יוצר , מיקום , מקור ... קריאת סימנים : 2 ניתוח פרטי המקור החזותי ( חלקי התמונה , מיקומם , הבעות פנים ( ... השוואה למקורות אחרים ( כתובים או חזותיים ) במידה וקיימים . הסקת מסקנות ו / או שאילת שאלות חדשות לדוגמה : תמונה : קתדרלת נוטר- דאם דה שארטר , עמ' 29 מהו המבנה ? מה מיקומו ? מתי נבנה ? זהו מרכיבים אדריכליים במבנה . כיצד מבטאת הקתדרלה את שלטון הכנסייה ? מהו הרושם שחזית הקתדרלה מותירה בעיני המתבונן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר