עמוד:18

. 1 הבנת תהליך היסטורי העלילה ההיסטורית מתפתחת ומתקדמת ברצף של זמן במהלך שיעורי ההיסטוריה המורה מתייחס לשאלות כגון : מתי אירע האירוע ? אילו אירועים קודמים גרמו לאירוע ? לאילו אירועים הוביל האירוע ? אילו אירועים התרחשו במקביל ? ועוד . על כן , רצוי לפתוח את הדיון ההיסטורי בהוראת התהליך ההיסטורי . מושגים להקניה : גורמים , סיבות תוצאות , שינוי , תמורה . וכן , ג ורם ישיר , גורם עקיף . שאלות לדוגמה : אילו גורמים חיזקו את כוחה של הנצרות ? מה היו תוצאות התפשטות הנצרות ? פעילויות לסיכום הנושא המנזרים בימי הביניים המנזרים בימי הביניים סייעו להפצת הנצרות . בנוסף עסקו הנזירים בהעתקת ספרים . תוכלו להקרין בפני התלמידים קטע מהסרט ' שם הורד . ' ובו שחזור הסקריפטורום – החדר שבו הועתקו הספרים . פרק : 2 הנצרות מעצבת את התרבות האירופית נושא הפרק : חלקה של הנצרות בהתפתחות התרבות האירופית הוראת הפרק : 2-1 שעות מוקד ההוראה : הדרכים באמצעותם ביססה הכנסייה את העקרונות הנוצריים בימי הביניים והשפעת הנצרות על התרבות האירופית פעילות מקדימה הבהרת מושגים א . תרבות דונו עם התלמידים אילו היבטים נכללים במושג תרבות ? מה תפקידה של האמנות בימי הביניים ? מה תפקידה בימינו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר