עמוד:10

דוגמה לדיון במושג : מי יזם את המסעות ? מה היה היעד של המסעות ? מדוע כונו בשם מסעות צלב ? . 4 שאילת שאלות מומלץ לעודד את התלמידים לשאול שאלות הנוגעות לכותרות הפרק . שאילת שאלות מעוררת סקרנות ומעודדת חשיבה מסדר גבוה . לדוגמה , מה גרם למאבק בין הכנסייה לקיסרים ? . 5 מיפוי הפרק התלמידים יערכו רשימה של כותרות הפרק במחברתם . בקשו מהם לסמן בצבעים שונים כותרות ראשיות וכותרות משנה . שאלו את התלמידים , מה הסיפור שמספר הפרק על פי הכותרות ? בקשו מהם לשאול שאלות על הסיפור שמספר הפרק . לדוגמה , מדוע נענו המונים לקראית האפיפיור ? נושאי ם לדיון . 1 הגורמים שסייעו להתפשטות הנצרות בררו עם התלמידים מהו גורם מסייע . דונו במגוון הגורמים האפשריים להתפשטות הנצרות . מיינו את הגורמים להיבטים / תחומי חיים שונים . דונו בשאלה איזה גורם מבין הגורמים נראה בעיניהם גורם ישיר ואיזה גורם עקיף . איזה מהגורמים הוא לדעתם המרכזי ביותר ? הרחבה למורה / 1 הפרק דן בקצרה בתהליך שבו הנצרות נהייתה מדת נרדפת לדת השלטת בארצות אירופה . תהליך זה ראשיתו בפרסום הצו המדיולני בשנת 010 לסה"נ . האירוע נרמז בספר הלימוד בעמ' . 9 ניתן לשלב בהוראה את התעודה הבאה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר