עמוד:4

קריאת טקסטים ארוכים חוברת 2 מציבה בהדרגה טקסטים ארוכים לקריאה . לתלמידים מסוימים ייתכן שיהיה בכך קושי , ולכן יש אפשרות לחלק את הקריאה לחלקים על-פי התוכן ההגיוני של הקטע ולא לקרוא את כל הקטע ברציפות . להלן תיאור של תהליך הקריאה הרצוי של טקסטים ארוכים בחוברת : 2 . 1 טרום קריאה בפעולות של טרום קריאה יש להכניס פעילויות של קריאה מרפרפת לפני התחלת הקריאה . המטרה היא שבקריאה הטקסט יהיה מוכר יותר לתלמידים , וכך יופגו חששות מאורך הטקסט ומכמות המילים . מפתח הקסם - 2 עקרונות כלליים מפתח הקסם 2 היא שלב שני מתוך שלושת השלבים ברכישת הקריאה בסדרה " מפתח . "הקסם על העקרונות של התכנית כולה קראו במדריך למורה של חוברת . 1 בחוברת 2 מלמדים תנועה חדשה - סימן החיריק ( פי / פ . ( ( בחוברת 1 נלמדה קבוצת אותיות ( ת , מ , ר , ב , ק , א , י , ל , ש , ח , נ , ד , ב ) בצירוף סימני הניקוד קמץ / פתח פ / פ ושווא פ . ( ביחידות ההוראה בחוברת זאת חוזרים על האותיות שנלמדו בחוברת , 1 ומצרפים אליהן את סימן החיריק . המטרה : להקל את עומס הזיכרון של התלמידים . בהדרגה מקנים אותיות חדשות . בחוברת זאת משלימים את הוראת כל אותיות הא"ב . את האותיות החדשות מקנים קודם כול בצירוף סימני הניקוד המוכרים ) פ / פ וכן פ , ( ורק לאחר מכן בצירוף החיריק ) פי / פ . ( כמו בחוברת הקודמת גם כאן הצליל החדש נלמד מתוך מילה ( התחלת מילה , אמצע מילה או סוף מילה . ( בחוברת זאת הובאו קטעים רבים מסוגות שונות ( סיפור , מכתב , קומיקס , רשימה , דו-שיח . ( הקטעים הם גם חזרה על כל מה שנלמד , וגם בסיס למעבר מקריאת פענוח עד לקריאת הקשרים רחבים והבנתם . בחוברת זו נוספים דגמים חדשים של פעילויות . יש להסביר לתלמידים כיצד מתמודדים עם כל פעילות חדשה . לדוגמה , כאשר מופיע לראשונה קלוז יש להסביר שחייבים לקרוא עד סוף המשפט , כי המידע הרלוונטי יכול להיות בסוף המשפט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר