עמוד:117

פעילויות בעקבות קריאה : לאחר ההקראה וביצוע הפעילויות , אפשר להציע לילדים להציג את הסיפור . הצגת הסיפור תסייע להם להבין ולבטא את הדקויות בנוגע לתכונותיהם ולאופיים המנוגד של שני המתחרים , ובעיקר את הפער הדרמטי שביניהם מבחינת הגישה לתחרות . אפיון הסיפור כמשל והגדרת המשל כסוגה אינם הולמים את גילם של המאזינים הצעירים . עם זאת , בעבודה עם תלמידים מתקדמים אפשר , לאחר שיחה על הדמויות ועל התוצאה , להעביר את הדיון מבעלי חיים למישור האנושי . זו תהיה תשתית ראשונית להיכרות קרובה עם הסוגה " משל" בכיתות הגבוהות יותר . הסיפור מהווה הזדמנות לשוחח על תחרויות ועל תחרותיות . אפשר לשאול את הילדים אם הם חושבים שכדאי לשלב תחרויות במסגרת בית הספר , לבקש מהם להציע סוגים של תחרויות ולהסביר את התועלת שבכל תחרות , את התרומה שלה ללימודים , לחברות וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר