עמוד:111

לאוכל , למשל במשפט "איזה גור מתוק " ! או במילה . "מותק" אפשר לחזור על השורות 16-11 כמה פעמים ולבקש מהילדים להצטרף עד שיידעו אותן על פה . הדגישו את ה"הכי . "הכי אחר כך כדאי לעבור לכינוי הגנאי שבו משתמש השועל בפנותו לחסידה - . "טיפשה" המטרה היא שהילדים יבינו שהשועל עצמו , בדברים שהוא אומר על עצמו ועל החסידה , גורם לנו , הקוראים , לצפות לניצחונו . לכן הפתעת כישלונו גדולה כפליים . . 3 פעילויות בעקבות הקריאה קראו את המטלות לתלמידים ודאגו שהם יבצעו אותן בחוברת , וידווחו על תשובותיהם . שוחחו עם התלמידים על התשובות שלהם , ולבנו נקודות נוספות : מה חשבנו בהתחלה , מי יסדר את מי ? - ומה קרה בסוף ? - בדיוק ההפך ! החסידה מתחנפת בתשובתה לחידתו הראשונה של השועל , ועונה תשובות שגויות לחידתו השנייה . היא עושה זאת כדי להרוויח זמן . כדי לבדוק את ההבנה הזו אפשר לשאול את הילדים : . 1 למה החסידה " מתחנפת" בתשובה הראשונה שלה לשועל ? . 2 למה החסידה עונה לו תשובות שגויות לחידה השנייה שלו ? כתיבה חופשית - הציעו לתלמידים לכתוב במחברת בעקבות השיר . אפשר לכתוב שיר , סיפור , מכתב , ציור והסבר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר