עמוד:106

הקניית הצלילים ב , ב / ב . 1 נדב , ב , כתבו על הלוח את השם נדב , והפרידו את הצליל האחרון - ב . שאלו : איך צליל זה נשמע , ואיך הצליל ב / ב נשמע . . 2 ב / ב - הכרנו את האות ב , שיש בה נקודה ( דגש . ( את האות ב ללא נקודה - ( דגש רפה ) מבטאים אחרת , כמו ו . כתבו על הלוח ב ב , ב ב , ב ב ותלמידים יקראו כדי להמחיש את ההבדלים . . 3 מה שומעים במילה ? - אפשר להציע מילים נוספות : אבא , שבלול , סביבון , 'וכו ותלמידים ימחאו כף רק ב-ב ללא דגש . המילים הן : עגבנייה , טבח , אבטיח . . 4 איפה שומעים ב בדרך לדבש ? הבחנה שמיעתית הדוב יוצא לחפש את הדבש . שאלו : אילו מילים הוא פוגש בדרך ? באיזו מילה שומעים ב ? התלמידים יקיפו את האיורים , וימתחו קו מן הדוב אל הדבש . אפשר גם לשאול באיזו מילה שומעים ב ? ( דוב , דובדבנים . ( המילים שיש בהן הצליל ב : עניבה , מחבת , דובדבנים , אבטיח , אבנים , דבש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר