עמוד:103

. 8 מה נגמר ב-ן ? זיהוי נ סופית - בררו שכל המילים מוכרות . באיזו מילה יש שתי נ ? למה הן כתובות באופן שונה ? המילים הן : תנין , פעמון , בלון , מגף . . 9 כתבו את המילים , בניית מילים - צירוף צלילים מוכרים למילים חדשות . התלמידים יקראו את הצלילים , יצרפו אותם בכתיבה , ויקראו את המילה שהתקבלה . . 10 מה מתאים ? הבנה - בהמשך הכתיבה , על מנת לבדוק את הבנת המילים שכתבו , התלמידים יקראו את המשפטים , יתבוננו באיור , וימצאו משפט אחד שמתאים לאיור . . 11 הצעות להרחבה - בעקבות השם נדב אפשר לשאול : האם אתם מכירים מילים קרובות ? ( נדיב , להתנדב , נדבה , נדיבות ) מה פירושן ? - אפשר לדבר על הקשר : לנדב = לתת , לתרום , נדיב = מי שאוהב לתרום . למה מתנדבים ? . 12 מילים בעולם - הביאו כתבי עת ועיתונים לכיתה . תלמידים יגזרו דברים ( תצלומים ) שיש בהם הצליל נ או נגמרים ב-נ סופית , יגזרו וידביקו . 'לקולאז לאחר מכן יתבוננו ויאמרו היכן הצליל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר