עמוד:102

בעמ' 74-66 יוצאים מן השם נדב ומקנים את הצלילים נ , ד , ב . הקניית הצלילים נ , נ / נ . 1 ידע עולם - נדב הוא שם פרטי . נדב הוא דמות נוספת בספר . . 2 נדב , נ , הקניה - כתבו על הלוח את השם נדב וקראו . הפרידו את הצליל נ / נ . הציגו גם את האות נ . הסבירו : כאשר האות נ בסוף מילה , היא נכתבת ן . שאלו : לאיזו אות שלמדנו יש אות סופית ? . 3 נ , נ , ן , הגייה - אפשר להגות נ זמן ממושך . התלמידים גם ינסו להגות נ בפה פתוח מאוד ( לא ניתן , ( ינסו להגות נ באוף סתום ( יוצא ד - כמו מי שמצונן . ( . 4 קריאה - התלמידים יקראו את הצלילים בספר . . 5 כתיבה - התלמידים יכתבו את הצלילים נ / נ וכן ן סופית . . 6 איפה שומעים נ בדרך לנדנדה ? שאלו : נדב הולך אל הנדנדה - אילו מילים הוא פוגש בדרך ? היכן שומעים נ ? עברו יחד על המילים . כדי לדעת את המסלול של נדב התלמידים יסמנו את המילים שיש בהן הצליל נ , ולבסוף ימתחו קו ביניהן . המילים שיש בהן נ : נדב , נחש , בננה , ענן , נעל , נמר , זנב , נדנדה . . 7 מקהלה - אפשר לכתוב על הלוח את רצף הצלילים הבאים , ולבקש לקרוא במקהלה ולפי מקצב . נ נ לן / נ נ קן / נ ff נ / ff נש ק לן

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר