עמוד:97

קריאת השיר : הטקסט השירי של זאב הוא מורכב לא מבחינת אוצר המילים שבו , אלא בהיותו מעין סיפור מחורז , הכולל תיאור של סיטואציה וגם דו שיח בין הילד המספר לבין אביו - הכול בקיצור האופייני לשיר . לכן ההקראה המוטעמת היא גורם חשוב במיוחד להעברת החוויה למאזינים . במקרים מסוימים המעבר משורה לשורה "חוסך" שימוש במילת קישור , וקריאת השורות ברצף עלולה לפגום בבהירות המסר ; למשל השורות " לא פחדתי / - אבי גיבור" מתכוונות לומר "לא פחדתי כי אבי . "גיבור קריאה תוך הקפדה על ההפרדה תאפשר לילדים להבין את התוכן . חלק מהשורות הקצרות מוסרות מידע רב במילים מעטות ; כך השורות "לא פה , / שם" מתכוונות לומר "לא פה בים העמוק המפחיד אלא שם על החוף , "הבטוח ועל הקריאה בקול להתחשב בתהליך השלמת הפערים אצל המאזינים . ועוד , השורה "אך ורק" מדגישה את ההחלטיות בדבריו של האב , ויש לקרוא אותה בנפרד , כך שכוונת הדובר תיתפס במלואה . מלבד זאת , ההקראה בקול אמורה לשקף באמצעות הקצב , הרצף והאינטונציה את סימני הפיסוק המרובים שבטקסט ואת משמעותם מבחינת התוכן והאווירה . פעילויות בעקבות קריאה : הפעילות הראשונה והפעילות השנייה מבליטות את הפער בעמדותיהם של הילד ושל אביו , פער שהוא המפתח להבנת השיר כולו . הפעילות השלישית והפעילות הרביעית בודקות את ההבנה לגבי תחושת הילד בתחילת לימוד השחייה ואת תחושתו עם סיום התהליך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר