עמוד:96

" אבי לימד אותי / "לשחות זאב השיר מופיע בחוברת לפני טקסט ייעודי קצרצר שעיקרו "אבא לקח את שחר . "לים השיר הנפלא של זאב מתאר חוויה על חוף הים , ולא פחות מזה מערכת יחסים שבין ילד לאביו . הילד-הדובר בשיר מספר על הסיטואציה המעוררת חששות , על הפחד שקשה להודות בו בד בבד עם הביטחון בכוחו של אבא , ועל הגאווה שחש בסופו של התהליך . המאזינים הצעירים יוכלו להעלות סיפורים אישיים - דומים או שונים - המעוררים בהם תחושות דומות . אף שהשיר מתאר חוויה שתחילתה לא נעימה , מרחפת עליו רוח של הומור דק . ההאזנה לשיר מזמנת לילדים התוודעות למרכיבים לשוניים המבטאים תחושות ( במקרה זה - תחושת הפחד של הילד מיוצגת באמצעות אוצר מילים וקריאה מוטעמת ) ולתכנים האחראיים להומור . פעילות הכנה לפני קריאה : כדאי להציג תחילה את כותרת השיר , למקד את הילדים בכל אחת מארבע המילים , ולשאול מה לדעתם יבוא בעקבותיה במטרה ליצור ציפייה לתוכן המשתמע מהכותרת , ולהציף את השדה הסמנטי שבו נטוע השיר . אוצר המילים הקשור לנושא הים יתרום לקריאה משמעותית של הטקסט הייעודי שבעקבותיו . כדאי לוודא שהילדים מבינים את משמעות המשפט "הים , "סוחב ולהזכיר שהיום אנחנו משתמשים יותר בפועל " . "סוחף

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר