עמוד:87

. 6 מה מתחיל ... ? מה שומעים בסוף ? ... הבחנה שמיעתית - בררו שכל האיורים מובנים ושהמילים ידועות ) למשל המילים : כרי , ff רעשן . ) רביעייה - 1 המשימה : לזהות ff פותחת לעומת אותה אות עם סימני ניקוד אחרים . המילים הן : שוטרת , שטיח , שעון , שמש . רביעייה - 2 המשימה : לזהות ש בתוך מילה . המילים הן : סל , רעשן , עשן , חולצה . רביעייה - 3 המשימה : לזהות ש בסוף מילה . המילים הן : שמש , פיל , כביש , צלחת . . 7 אוצר מילים - בעקבות האיורים אפשר לשאול : למה הדברים נקראים כך ? רעשן - כי הוא מרעיש , שעון - מראה את השעה , שטיח - כי הוא שטוח , כביש - כי כובשים ) סוללים ( אותו . זכר / נקבה - מהי צורת הנקבה של המילה שוטר ? ומה הזכר של המילה אישה ? . 8 קומיקס - שאלו : מה קסם שואלת ? למה קסם מתבלבלת ? ) בספרה 3 יש גם ש וגם ש . ) . 9 הצעות להרחבה - בעקבות המילה שחר אפשר לשאול מי היה פעם ער בשחר ? מדוע ? איך השחר נראה ? ) השמים עדיין שחורים ומכאן שמו . ) המילה שחר מסתתרת במילה שחרית , שהיא התפילה הנאמרת עם שחר . אפשר להזכיר שבבוקר מתפללים תפילת שחרית . מדוע התפילה נקראת כך ? אפשר לדבר גם על חלקי היממה ) יום , לילה , בוקר , ערב , צהריים , אחר צהריים , שחר , חצות . ) איזה חלק ביממה כל מילה מציינת ? . 10 משחקים - שחקו במשחקי הקניית צליל . א . תלמידים יבנו את האות ש בגופם . אפשר גם לשכב על הרצפה . למשל : 3 תלמידים עומדים ואחד שוכב למרגלותיהם . ב . משחק " אני אגיד מילה ואם יש בה ( ש ) אתם תמחאו כף" - אפשר להעלות את רמת הקושי ולספר סיפור שיש בו צלילים אלה . ג . משחק " מה מתחיל / נגמר ב-ש ( ש - " ( תלמידים ימצאו מילים / חפצים שפותחים או מסתיימים בצלילים אלה . ד . אפשר גם לחבר חידות : הוא כמו דלת , מתחיל ב-ש - שער .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר