עמוד:86

בעמ' 66-50 יוצאים מין השם שחר , מקנים את האותיות ש , ח וכן את מיליות של , כן , את . הקניית הצלילים , ff ש / ש . 1 ידע קודם - הסבירו : בעמוד זה נכיר דמות חדשה . כתבו על הלוח את המילה שחר , ושאלו מה פירושה ) משמעות : 1 השכם בבוקר , משמעות : 2 שם פרטי . ) ff . 2 חר , ש הקניה - קראו את השם ff חר , כתבו את ההברה ff בנפרד וקראו אותה . הסבירו : האות ש מסומנת בנקודה בצד ימין . היא מבדילה מן האות הנקראת שין , שבה הנקודה מסומנת בצד שמאל . . 3 ש , ש , ש ; הגייה - תלמידים ינסו להגות ש ש ש במשך זמן . מתי משמיעים קול זה ? ) לבקשת שקט , ) ינסו להגות ש בלי לסגור את השיניים ? או בפה סגור ? ) אי אפשר . ) . 4 הצבעה - קראו בספר את הצלילים בסדרים שונים , והתלמידים יצביעו בספר על הצליל שקראתם . . 5 איפה שומעים ? ff בארמון - שאלו : מהו ארמון ? מה יש בו ? מי חי בו ? האם היום יש מלכים ? היכן ? ) אפשר להזכיר מילים , כגון : כתר , שרביט , כס מלכות , נסיכים , משרתים , אוצרות . ) התלמידים יתבוננו באיור של הארמון , ויתארו מה רואים בו . שאלו : באילו מילים שומעים ש ? התלמידים יצבעו מה שיש בו ש . שאלו : מה צבעתם ? מדוע ? מילים שיש בהן הצליל : ff שער , שטיח , שרביט , שרשרת , שעון , משרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר