עמוד:85

פעילויות בעקבות קריאה : שתי הפעילויות הראשונות נוגעות בזיהוי בעל החיים המדובר , ובזיהוי האפיון המוצהר שעומד במרכז הקטע . הפעילות השלישית נוגעת לידע החדש שנמסר , מבנה כפות רגליו של החתול . כדאי להפנות את הילדים להבדל המהותי בין השיר " החתול הספורטאי" לבין קטע המידע : בשיר מתואר אירוע שיכול היה להתרחש במציאות , אבל המסקנה בסופו היא הומוריסטית ואינה עובדתית , בעוד שבקטע המידע מפורטות עובדות . בשיר קל לזהות את מרכיבי הסוגה ) בתים , שורות קצרות , חריזה , ) והמידע מוגש כטקסט שלם , בשורות ארוכות , ללא חריזה . בעבודה עם ילדים מתקדמים , עם סיום ביצוע הפעילויות כדאי לחזור לביטוי "בולמי , "זעזועים להתייחס בעל פה למרכיבי הצירוף ולדבר על "בלמים" במכונית , על "בולמי זעזועים" בסוליות נעלי ספורט , וכן על " זעזוע" - רעד חזק או תנועה פתאומית חזקה , מילה המוכרת גם בזכות "זעזוע . "מוח לצד הזעזוע הפיזי , אפשר להזכיר את הזעזוע הרגשי ואת הביטויים " זה היה , "מזעזע או . "הזדעזענו"

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר