עמוד:77

. 6 מה מתחיל ? ... באיזו מילה ? ... הבחנה שמיעתית - בררו שהאיורים מובנים ושהמילים ידועות . רביעייה - 1 המשימה : לזהות י פותחת לעומת צלילים פותחים אחרים . המילים הן : ילדה , בצל , ילקוט , ארנק . רביעייה - 2 המשימה : לזהות י פותחת לעומת אותה אות עם סימני ניקוד אחרים . המילים הן : ירח , יד , ילד , ירוק . רביעייה - 3 המשימה : לזהות י בתוך מילה . המילים הן : אונייה , חלב , מטרייה , חייל . . 7 אוצר מילים - נצלו את האיורים למשחקי אוצר מילים ולמשחקי חשיבה ) ראו הצעות בהקדמה , בעמ' . ) 24-20 דוגמות : למה מטרייה נקראת כך ? ) קשור למילה מטר . ) אילו מילים נרדפות למילה ירח ? ) לבנה , סהר . ) זכר ונקבה : מהי צורת הנקבה של ארנב ? מהי צורת הנקבה של ילד ? מה הזכר של חיל ? האם למילים אחרות באיורים יש צורות זכר ונקבה ? . 8 איפה כתוב ים ? זיהוי המילה ים - התלמידים "יצלמו" את המילה ים , ויזהו את התבנית בשלמות . . 9 הצעות להרחבה - אפשר לשוחח על איילות : במה האיילה מצטיינת ? איך היא נראית ? היכן היא חיה ? איך הזכר נקרא ? ) אייל , ) איך הגור נקרא ? ) עופר / עפרה . ) הציגו לתלמידים טקסט שירי או סיפור על איילה ) למשל : " מה עושות האילות " ? של לאה גולדברג , וכן טקסט מידעי על איילות . ) אפשר להציג גם את הצירוף " איילת , "השחר המכיל את המילה איילה , ולהסביר את משמעותו ואת מקורו . . 10 שמות פרטיים - קראו בשמות פרטיים שונים ושאלו - באיזה מהם יש י . אם יש י - תלמידים ימחאו כף . דוגמות : יעקב , ירון , יעל , ישעיהו , אביה , חיה , יניב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר