עמוד:70

א שותקת . 1 ברק בא . תמר באה - כתבו על הלוח את המילים בא-באה . שאלו : מה ההבדל ? במילה בא - א בסוף מילה ) ללא ניקוד ( אינה נשמעת , היא אם קריאה . באה - יש ניקוד , ולכן הוגים את האות א . הצמד בא-באה מייצג את התופעה של זכר ונקבה . ה " שותקת" משנה מזכר לנקבה . . 2 מי בא ? מי באה ? טבלה - התלמידים ישלימו את הפועל במין זכר או נקבה לפי הידע שלהם . הפעילות נשענת על הידע של התלמידים כדוברי השפה . . 3 מי אומר ? איור - באיור שתי דמויות . התלמידים יקראו בקול את הכתוב בבועה , ויקבעו מי אומר . המילה אתה טרם נלמדה . כדאי לבנות אותה על הלוח לפני הקריאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר