עמוד:68

הקניית הצלילים א / א / א , ו-א "שותקת" . 1 אבא , א , א , הקניה - אנו מכירים דמות נוספת במשפחה - אבא . כתבו על הלוח את המילה אבא , וקראו אותה . הזכירו את הצליל ב שהכרנו . האות א נמצאת במילה אבא פעמיים . כתבו את הראשונה א וקראו . האות א השנייה - ללא ניקוד ואינה נשמעת . א בסוף מילה תמיד "שותקת" ) אמא , לא , יצא , ) כמו האות ה . הסימן נקרא חטף פתח ) מורכב משווא ומפתח . ) כל הצלילים א , א , א נהגים באופן זהה . . 2 הגייה , א בצורות שונות - בקשו לפתוח פה גדול , כמו אצל רופא , כדי להגות א א - לאורך זמן . אחר-כך הציעו להשמיע א בכל מיני צורות א - של הפתעה , א - של הבנה , א - של צעקה . . 3 כתיבה - התלמידים יכתבו את האות א בשלושה סימני ניקוד שונים , ויקראו אותם . . 4 איפה שומעים א ? הבחנה שמיעתית - איור : קונים בשוק . שוחחו על השוק : מה יש בשוק ? מה קונים ? אילו חנויות יש בשוק ? איך קונים ? מה יש בכל חנות ? האם הלכו פעם לשוק ? זהו סוג חדש של פעילות . התבוננו באיור ובדקו : מה רואים בו ? אילו מילים פותחות ב-א ? באילו מילים יש א ? התלמידים יצבעו מילים שיש בהן א . אפשר לשאול - מה צבעתם ? מדוע ? מילים שפותחות ב-א : אבא , ארגזים , אננס , אבוקדו , אפרסק , אגס , אבטיח . אפשר גם : אף , ארנק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר