עמוד:66

הבנת הנשמע - " מה קרה ביום שרב / " ? חנן שדמי טקסט לקריאה בקול של המורה טקסט זה נועד לקריאה בקול של המורה , ולהאזנה של התלמידים . עוד על טיפוח הבנת הנשמע ראו בהקדמה , עמ' . 16 . 1 פעילויות הכנה לפני קריאה בדקו האם התלמידים מכירים את המילים והמושגים הבאים : פשוש ) הראו תמונה , ) שרב ) מילים נרדפות - חמסין , ) חדק , כלבלבים . שוחחו עם התלמידים על כותרת השיר : מה קרה ביום שרב ? שאלו את התלמידים : מה יכול לקרות ביום שרב ? מה , לדעתם , קרה ביום השרב שעליו מסופר בשיר ? . 2 קריאת הטקסט בקשו מהתלמידים להאזין היטב לשיר כדי להבין אותו . קראו את הטקסט לפחות פעמיים בפני התלמידים באינטונציה המתאימה . הדגישו את החריזה . אפשר להדגיש את המילים המתחרזות עם מים והן יוצאות דופן ) כלבלבים , פתאומים . ) בסוף יש להדגיש את דבריו של הפשוש . הפנו את תשומת הלב של הילדים למילה "כלבלביים" ולאיור המציג שני כלבלבים . דברו על משמעות המילה , המגלמת בתוכה . "שניים" בעבודה עם ילדים מתקדמים בקשו שיציעו עוד מילים שיש להן סיומת כזו המכוונת ; "שניים"ל תנו דוגמאות : אוזניים , שפתיים , ברכיים . מילים נוספות - רגליים , מצלתיים , גבעתיים , קומתיים , אופניים , יומיים , שנתיים , שבועיים , פעמיים , וגם מילים שכיחות פחות - חתוליים , דלתיים והשם אפרים . לתלמידים מתקשים אפשר להציע מבחר מעורב של מילים , כאלה שיש במהותן זוגיות ואחרות שמסתיימות בסיומת כזו ( למשל מצרים , מים , שמים , ירושלים , ( ולבקשם לזהות את אלה השייכות לקבוצת . "זוגיים"ה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר